Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

joi, 25 iunie 2009

Aripa de inger, volum coordonat de mine, Nicoleta Enculescu


Volumul cuprinde cele mai frumoase lucrari artistice, in versuri si in proza, ale elevilor mei de clasa a V-a si a VI-a, ai Scolii cu clasele I-VIII nr.81, sector 3, Bucuresti: Roxana Albu, Mihai Balteş, Maria Barbu, Anastasie-Gabriel Bărîcă, Ioana-Andreea Cheşcheş, Cristina Chiriţă, Zeno Dincă, Ana Hosu, Tehodora Neacşa, Michael-Andrei Panaitescu-Liess, Teodor Păştin-Răucea, Andreea-Miruna Sava, Vlad Tudorache, Andra Vlad, Andreea Bălaşa, Diana Durdeu, Raul-Ştefan Mihalyi, Carla Boroş, Radu-Costin Costache, Alexandru Velicu, Elena-Beatrice Năstase, Ruxandra-Theodora Rădulescu, Laura-Elena Sîrbu (clasa a VII-a), Ana-Maria Simona Dobrin, Daniel Sandu. FELICITĂRI TUTUROR! SUNTEŢI MICI CAMPIONI! SUNTEŢI MICI SCRIITORI! SĂ NU RENUNŢAŢI LA CEEA CE AŢI CÂŞTIGAT! MULT SUCCES PE MAI DEPARTE!!!

O SELECȚIE A CREAȚIILOR LOR

1) VALIZA FERMECATĂ (sau VIS DE COPIL),

de  Michael-Andrei Panaitescu-Liesss, clasa a V-a C

Eram la școală, în pauză. Priveam pe fereastră când, deodată, am văzut o figură cunoscută: un cioc puțin alungit, doi ochișori zglobii și-un papion roșu, asortat cu un frac ca tăciunele. Trăgea după el o valiză ce părea grea. Privirea mi s-a luminat! L-am recunoscut: era Apolodor. Am coborât treptele și am ieșit să-l întâmpin. L-am îmbrățișat și l-am întrebat:
- Cu ce treburi ai venit pe la noi?
- V-am adus o valiză plină cu note muzicale.
Citindu-mi mirarea pe chip, continuă :
-Sunt note magice. Trebuie doar să deschid valiza, ele vor pluti, iar voi trebuie să prindeți câte una. Seara, la culcare, fiecare copil va așeza nota sub pernă . Noaptea, notele vor trece de pe portativ în capul micuților mei prieteni, îngânând duioase melodii. Melodiile vor pătrunde în visul fiecărui copil, luminându-i ființa. El nu va uita niciodată cântecelul și, mai ales, la trezire, va ști și notele de pe portativ.
I-am mulțumit noului meu prieten și l-am condus în clasă, prezentându-l și colegilor mei.
Apolodor a deschis valiza ușor, iar notele au plutit, au plutit, până ce s-au așezat, cuminți, pe masa fiecăruia dintre noi. Le-am pipăit: erau vii, colorate, încântate să ne ajute.
Noaptea, la culcare, am adormit și am visat cântecelul nostru adevarat. E cântecelul sufletelor pure, e cântecelul aripii de dor...
 

2) ÎNȚELEPTUL ȘI COPILUL,

de Ruxandra Rădulescu, clasa a V-a C

Într-o zi, un copil îl întrebă pe Înțelept:
- Înțeleptule, ce este ploaia?
- Ploaia sunt lacrimile Domnului. De fericire sau de durere.
- De unde știi că sunt lacrimi de durere?
- Atunci când după ploaie apare ceața.
- Și de ce se ridică ceața?
- Pentru că lacrimile transformate în ceață se duc la Dumnezeu ca să-i arate răul făcut de oameni.
- Dar ce e ninsoarea?
- Sunt lacrimile Fecioarei Maria.
- Sunt de bucurie ori de tristețe...
- Cele de bucurie sunt atunci când iarna este frumoasă, când ninge frumos...
- Dar cu ciorile? Ce-i cu ele? Care-i menirea lor?
- Ciorile îi trimit Domnului veștile oamenilor. Cioara, copile, e o pasăre nobilă, așa să știi!
- Și soarele? El ce e?
- Soarele e chipul lui Dumnezeu.
- Dar luna?
- E chipul frumos al Fecioarei Maria.
- Iubirea?
- Sufletul Domnului și-al lui Iisus Hristos.
 

3)
GĂNDURI PENTRU MĂICUȚA MEA,
   de Anastasie-Gabriel Bărîcă, clasa a V-a C

De-ar fi să fiu o piatră, mărgăritar aș vrea, pentru a-ți mulțumi, din suflet, Măicuță, pentru gingășia ta!...
De-ar fi să fiu o rază de soare, m-aș anina-n părul maroniu al ființei tale...
De-ar fi să fiu o aripă de cântec, m-aș înalța pe-un nor, ușor, și, dimpreună cu Îngeru-ți ocrotitor, ți-aș încânta întreaga zi cu acorduri mii si mii...


4) DORINȚA COPIILOR,
   de Michael-Andrei Panaitescu-Liess, clasa a V-a C

Ocrotiți-ne, oameni mari! Grija voastră va face să crească din semințele de ghindă stejarii de care avem atâta nevoie.
Voi, oameni mari, priviți-vă inima, întoarceți-vă  privirea spre suflet. Între două contracte semnate în fugă pe scara avionului, amintiți-vă de rădăcinile voastre, de idealurile voastre, cum s-au schimbat...
Amintiți-vă  de NOI! Întoarceți-vă și uitați-vă cu atenție în ochii noștri. Noi nu ne dorim decât sã fiți lângă  noi, cu noi, pentru noi. Numai așa putem să mai oprim, din goana lui nebună, TIMPUL!...

 

 

Niciun comentariu: