Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

vineri, 2 octombrie 2009

Inceput de an universitar la Facultatea de Teologie Ortodoxa "Patriarhul Justinian" - Bucuresti. 2009/2010


















"Ceremonia a început cu slujba Sfintei Liturghii de la paraclisul ”Sfânta Ecaterina” al Facultăţii, urmată de o slujbă de Te Deum. Cele două slujbe au fost oficiate de Preasfinţitul Părinte Ciprian Câmpineanul, Episcop-Vicar Patriarhal. Preasfinţia Sa a adresat, la final, studenţilor şi cadrelor didactice, îndemnul de a desăvârşi darul cunoştinţelor primite de la Dumnezeu."
(Sursa: Agentia de stiri "Basilica" a Patriarhiei Romane)

Din cuvantul Preasfintitului Parinte Ciprian Campineanul, adresat studentilor, am retinut indemnuri frumoase, pline de lumina: dorinta ca tinerii sa retina tot ceea ce este mai bun si mai frumos, importanta fiind nu doar invatatura, ci si formarea in "acest Laborator, care este Biserica", formarea ca misionari ai Bisericii.
Studentii trebuie sa invete Teologia de dragul Teologiei, sa-L slujeasca mereu pe Dumnezeu, sa nu-si stinga "duhul care li s-a aprins candva" in suflete, sa nu uite ce i-a determinat sa vina la Facultatea de Teologie.
Si, la final, povata: sa ne rugam mai mult, cu toata inima, "cu timp si fara timp", sa invatam, sa fim smeriti.

Doamne ajuta!

Ca studenta la a doua facultate, "boboc" -Facultatea de Teologie Ortodoxa "Justinian Patriarhul" din Bucuresti-, sunt inca marcata de slujba minunata, fara seaman, savarsita de Preasfintitul Ciprian Campineanul, Episcop-Vicar Partriarhal al Bisericii Ortodoxe Romane(01.10), care ne-a invatat sa nu uitam "duhul ce-a aprins in noi dorinta de a invata Teologia de dragul Teologiei", de a ne ruga mereu, "cu timp si fara timp"., pentru ca numai asa vom IZBANDI. Dumnezeu nu ne lasa la greu. Trebuie doar sa CREDEM, SA SPERAM, SA NADAJDUIM, SA IUBIM, SA-L SLUJIM curat, adevarat. Iar binecuvantarea pe care am primit-o la final a fost cea care mi-a facut ziua senina. De atunci imi simt inima mult mai usoara, am mai multa incredere in ziua de maine, pot visa mai mult, mai intens, stiu ca ceea ce-mi doresc voi si primi, pentru ca datoria mea este aceea de a ma ruga. Nimic mai mult!
Sper -si va doresc, din tot sufletul!- sa traiti si voi clipe asemanatoare!
Doamne ajuta!
Le doresc, tuturor colegilor mei de la Facultatatea de Teologie Ortodoxa "Justinian Patriarhul", un an plin de realizari si bucurii duhovnicesti, sub Sfant Acoperamantul Maicii Domnului, al Sfintilor Trei Ierarhi, al Sfintei Mc. Ecaterina, ocrotitorii paraclisului facultatii, prima facultate de acest gen din tara.
Sanatate si numai bine!

NOTA: fotografiile le-am preluat de pe site-ul Facultatii de Teologie Ortodoxa "Patriarhul Justinian" - Bucuresti (01.10.2009)

Niciun comentariu: