Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

sâmbătă, 5 iunie 2010

Ziua Educatiei Nationale


Ziua de 5 iunie a fiecarui an, inclusiv aceasta, imi duce gandul departe..., departe..., cu multi ani in urma. Sa tot fie... 23... Sau poate 27... :) Cand am absolvit ciclul gimnazial, ori cand am pasit, cu emotii si sperante, pe drumul catre adolescenta. Atunci am intalnit-o pe cea care a constituit pentru mine un adevarat model, in viata, atunci am intalnit-o pe cea pe care am considerat-o "a doua mama", pe cea care mi-a indreptat sufletul spre taramul literar, cea care ne-a invatat sa invatam... "cartea din scoarta-n scoarta", sa stim "buchea" / slova cartii...
Din lacul amintirilor am cules picaturi de cristal care, printr-o minune, s-au transformat in... Flori... Sunt Florile ce-si anina zambetul de seninul unui cer de iunie, precum sufletul unui copil ce-si intinde manutele spre intaia sa descoperire: firul de iarba, surasul si voiosia unui pui de vrabie... Sunt Flori pe care i le daruiesc, virtual, celei ce ne-a fost alaturi, la bine si la rau, precum o Mama, noua, celor ce ne-am deschis aripile spre carari de vis, cu fruntile mangaiate de doruri, ganduri nerostite inca...
Intr-un tarziu, cu totii ne vom intoarcem cu gandul spre trecut(sau ar trebui s-o facem!), simtind nevoia de a saruta Mana care ne-a indrumat pasii, uneori chiar apostrofandu-ne, de multe ori laudandu-ne, simtim nevoia de a (re)auzi glasul celei ce ne sfatuia sau - de ce nu?!? - ne certa. Parinteste, nu in altfel!
Este vorba (desigur, ati ghicit! Aveti... 100 de puncte, din partea mea! :) ) despre diriginta / dirigintele care marcheaza, la un moment dat, existenta vreunui elev...
Este vorba - da! - despre fosta mea diriginta si profesoara de romana, ROVENTA VALERIA, pe urmele pasilor careia doresc sa calc, mai ales in plan profesional. Putin, marturisesc, am reusit, dar pana la final?!?... Pana atunci - "La Multi Ani!" si multe zambete si flori sa va dezmierde, doamna diriginta, sufletul de dascal devotat!
Dumnezeu sa va binecuvanteze tot gandul bun, toata lucrarea cea buna!
Sanatate si numai impliniri!
P.S. Aceleasi ganduri bune le adresez tuturor dascalilor adevarati, devotati!

Niciun comentariu: