Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

Primind o iconiță și binecuvântări de la Preafericitul Părinte Patriarh Daniel al B.O.R.

luni, 1 decembrie 2014

După ce mi-a oferit bucuria de a-mi răspunde la câteva întrebări născute şi din curiozitate, dar şi din... obligaţia unei teme de seminar, mi-a fost dat să descopăr, într-un târziu, şi un artist desăvârşit. Un artist al mânuirii cuvântului şi nu numai!
Despre cine este vorba? Despre...
Da! Aţi ghicit! Poetul şi jurnalistul DANIELA Şontică!
( http://flacaraarzand.blogspot.ro/search/label/Interviu%20cu%20poeta%20%C8%99i%20jurnalista%20Daniela%20%C8%98ontic%C4%83 )
Am citit câteva poeme scrise de DANIELA şi aş vrea să vă pun şi dumneavoastră  la inimă câteva versuri de care... m-am îndrăgostit! Vinovat este numai EL, POETUL! (Şi îmi veţi da dreptate, ştiu sigur!)

          Credinţa inorogului 


Tot ce-ţi trebuie
este o credinţă tare.
Credinţa este
forţa care aduce lupii
să-ţi lingă zahăr din palmă,
este firul de iarbă
care descuie lacătul ruginit,
ea-ţi scutură gluga
de zăpadă
pentru a-ţi goli trupul
de boli
şi de frici.
Nu trebuie
decât să crezi
că în clipa aceasta
inorogul
pe care încaleci
te va aduce la mine.

        27 nov. 2014

        Vindecare

Mă privesc de sus:
sunt fărâme de carne, de sticlă şi schijă,
Mă smulg durerii, mă lipesc lângă frunze pe tijă.

Animal de poveste pe sub geamuri îmi scurmă,
Steaua lui cade moale sub copite de turmă.

Mă reazem de ziduri, ca să uit cum se plânge,
Îmi culeg vindecarea din roiuri de sânge.

Pleoapele mele, fluturi de insomnie,
Se închid peste amintirile cu care mi-ai nins peste ie.

O să vii într-o vară, devreme o să vii,
Vom culege flori cu petale de sticlă şi alte grozăvii.

        28 nov. 2014

sau:

       Dicţionar/ gen


Inimă
interzis, interzis!
suflet
demodat ca părul ondulat permanent
dor – pentru gâsculiţe crescute
cu orz de pension (şi ăsta e nasol, zău)
durere - de găsit sinonim visceral,
frumuseţe – prea simplu,
nu mişcă neuronul, organul etc.
veşnicie (s-a născut cândva la sat)
poţi găsi altceva
fără finish,
endless / gen


Mii de mulţumiri, DANIELA!


Un comentariu:

Daniela Şontică spunea...

Şi eu îţi mulţumesc, dragă Nicoleta. Îţi doresc mult succes în scrisul tău şi multă sănătate!